05 jun, 2026
Ny taleserie: Større og bedre
Vi har begynt en ny serie som vi har valgt å kalle «Større og bedre» hvor vi går gjennom Hebreerbrevet. Dette brevet med en ukjent forfatter, framstiller kristenlivet som en reise hvor vi har forlatt noe og er på vei til et nytt sted. Hvis du har forlatt noe, så vet du at man lett kan lengte tilbake når det blir litt tøft, selv om det man forlot ikke var så bra. Et stjerneeksempel på det er Israelsfolket som var slaver i Egypt. Selv om de hadde blitt frigjort av Gud fra slaveriet, lengtet de tilbake til Egypt med en gang det ble vanskelig.
Hva gjør forfatteren av Hebreerbrevet når disse kristne opplever prøvelser, vanskeligheter og forfølgelse og er fristet til å forlate Jesus? Jo, forteller at det de tror på nå er større og bedre enn det som var før. Ikke som en salgsgimmick eller en reklame, men som et faktum. Han vil redde lytterne fra å gjøre en fatal feil. Hvis de forlater dette større og bedre som de har fått i Jesus, vil de miste det større og bedre målet som ligger der framme, en by som har faste grunnvoller og aldri vil falle. En evighet i Guds nærvær. Og livet deres og evigheten vil bli en tragedie.
Hebreerbrevet er et brev hvor vi får se hvor stor Jesus og det han har gjort er, noe som vil styrke troen vår og varme hjertene våre. Velkommen med på reisen!
Talene i serien finner du her: https://pinsebetel.no/sermon-series/storre-og-bedre/